יום שני, 17 במרץ 2008

ליקויי למידה
לקויי למידה הם אלה שיש להם הפרעות ספציפיות ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, וזאת עקב שיבושים בתהליכים קוגניטיביים שהבסיס המשוער להם הוא נוירולוגי.
יכולתם האינטלקטואלית ממוצעת ומעלה, אך הם מגלים קשיים שונים בתפקודם הקוגניטיבי (התחום הקוגניטיבי כולל את תפקודי השפה והחשיבה, התמצאות המרחב ובזמן, הזכרון, הקשב והריכוז), ביכולתם המוטורית ובתאום התנועתי- תפיסתי שלהם.
לרבים מהם יש הפרעות בדרגות חומרה שונות בקשב ובריכוז, ולעיתים קרובות יש להם בעיות בהסתגלות למצבים המחייבים גמישות בתגובות. ההפרעות מלוות על פי רוב, בבעיות רגשיות עקב הכשלונות החוזרים ונישנים, ועקב התחושה של חוסר אונים, המובילים להתפתחות של דימוי עצמי וחרדות.
המקור הדומיננטי לקשייהם אינו בנכות, ברמה שכלית נמוכה, בבעיות רגשיות ראשוניות ו/או בהשפעות סביבתיות, כגון: הבדלים תרבותיים והוראה לקוייה או לא מספקת, אלא על רקע של שיבושים בתפקודי המוח.

4 תגובות:

lina אמר/ה...

בשבילי, קשה להסתדר עם בעלי ליקויי למידה, איך אפשר להסתדר איתם?? ומה הסיכוי שאכן ישתפרו תלמידים אלו??

ליאורה אמר/ה...

גם אני עובדת עם תלמידים וסטודנטים לקויי למידה. חלקם הגדול חכמים מאד, יצירתיים ומדליקים והקושי הוא משהו טכני שאינו קשור לאינטליגנציה אלא משהו טכני שאם לומדים לעקוף את הקשיים ולפצות עליהם אז לא רק הם מרוויחים אלא החברה כולה. אגב פגשתי אנשים עם ליקויי למידה שעשו תואר שני וגם דוקטורט.
ליאורה

rando אמר/ה...

ללינה,
שלום, ילדים בעלי ליקות למידה הם תלמידים כמו רוב התלמידים ואפשר להסתדר איתם מה שחשוב קודם, לאבחן את קשייהם ואת יכולת התקינה אצלם כדי לבנות להם תוכנית מתאימה ליכולתם הלימודית והחברתית . ומה שחשוב ביותר היחס הטוב איתם הכוונה להתייחס איתם בצורה טובה ולבנות יחסי גומלין חביבה איתם , ותדעי לך שהתחום האומוציונאלי הוא מאוד חשוב ליילדים כאלו.
תודה רנדה

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על המידע.
יש הרבה דרכים להתמודד עם ילדים בעלי לקויות למידה, חשוב מאוד לתת להם קצת יותר תשומת לב מאשר לדים ללא לקויות למידה דורשים.
אני שמתי לב שבני הצעיר לקוי למידה ויש לו בעיות ספציפיות במתמטיקה. לכן החלטתי ללכת איתו לסדנת הכנת הילד לכיתה א במתמטיקה, הוא מאוד השתפר בממתטיקה וכאשר התחיל את כיתה א ראינו כי הבעיות אשר היו לו לפני הסדנא ירדו בצורה דרסטית.
היום הוא מצליח לשבת וללמוד מתמטיקה בכוחות עצמו.