יום רביעי, 12 במרץ 2008

אבחון דידקטי

האבחון הדידקטי בנוי מהערכת תפקודים שונים אשר אחראיים וחיוניים לרכישת מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון. על האבחון להיות מקיף ולכלול בדיקה של מערכת השפה, זיכרון, תכנון וארגון, תפקידים ניהוליים, קריאה, כתיבה, חשבון, תפיסה ופוטנציאל אינטלקטואלי. האבחון צריך להיות מלווה בדוח מפורט שיציג את המבחנים שניתנו, הממצאים, מסקנות והמלצות אופרטיביות להתערבות במידת הצורך. הדוח יינתן להורים במפגש בו יוסבר בפרוטרוט ויאפשר לשיח שאלות ותשובות.

2 תגובות:

תמרית אמר/ה...

היי,
מה לדעתך הפיתרון עבור תלמידים שצריכים איבחון והוריהם , ידם אינה משגת לשלם עבור האיבחון שהוא הוצאה של כמה אלפי שקלים?

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על המידע.
אני חושב שהמודעות להפרעות קשב וריכוז עולה מאוד בשנים האחרונות. ישנם הרבה אפשרויות לטיפול וכל הזמן מנסים למצוא עוד ועוד טיפולים טבעיים להפרעות קשב וריכוז.
אני חושב שזה טוב מאוד שהרבה הורים שולחים את הילדים שלהם לאבחון דידקטי או פסיכולוגי לפי הצורך של הילד, אך הבעיה העיקרית היא שהיום כל מורה שלא רוצה להתמודד עם בעיות משמעת אומר שהילד זקוק לאבחון.
לצערי זו נהייתה תופעה אשר בה שולחים ילד קצת שובב לאבחון. אז דבר ראשון לא לכל ילד שהוא שובב יש הפרעות קשב וריכוז, דבר ראשון לפי דעתי זה לנסות ולדבר עם הילד.
אני רואה את זה אצלי שהמורה של בני הזמינה אותי לפגישה ואמרה לי מתוך זה שהיא ראתה את הילד שעשה קצת משחקים של ילדים והפריעה לה בכיתה ואמרה בטוח שיש לו הפרעת קשב וריכוז. אחרי שיחה עם הילד הבנתי כי מאוד משעמם לו בשיעור והמורה אינה מתייחסת אל כל התלמידים אלה רק לאלה אשר יושבים בשורה הראשונה.

לתמרית, היום ישנם הרבה מאוד מוסדות שנותנים את האפשרות לעשות אבחון דידקטי מסובסד, תנסי להגיע דרך בית הספר.